Gratis verzending
Inclusief montage en installatie
5 jaar garantie
Verpakkingsmateriaal retour

Waar moet je als startende ondernemer op letten bij de aanschaf van nieuwe kantoormeubelen?

  • Geplaatst op
  • Door Redactie
Waar moet je als startende ondernemer op letten bij de aanschaf van nieuwe kantoormeubelen?

Als startende ondernemer komt er veel op je af en zijn er tal van zaken die je moet regelen, voordat je daadwerkelijk echt aan de slag kunt gaan. Een goede werkplek voorzien van de juiste kantoorinrichting is daarin onmisbaar. Maar waar moet je nu eigenlijk op letten bij de aanschaf van nieuwe kantoormeubelen? Graag geef ik je een paar nuttige tips.

Bepaal vooraf het doel van de ruimte
Vaak heb je als startende ondernemer voldoende aan een bureau, een bureaustoel en wat opbergruimte in de vorm van een kantoorkast of ladeblok. Maar mogelijk is er ook behoefte aan een ruimte om mensen te ontvangen of te brainstormen. In dat geval kan het prettig zijn om de ruimte ook te voorzien van een paar comfortabele fauteuils of een tafel met goede vergaderstoelen.

Houd rekening met de afmetingen van de ruimte
Uiteraard is ook de afmeting bepalend voor de inrichting van je kantoor. Heb je als startende ondernemer een kantoor aan huis, dan is de ruimte mogelijk wat beperkt. In dat geval dien je zo slim mogelijk om te gaan met de beschikbare vierkante meters. Kom je er zelf niet aan uit, schakel dan een adviseur in. Hij of zij brengt je eisen en wensen met betrekking tot je nieuwe kantoormeubelen in kaart en kan op basis van deze input een passend inrichtingsadvies geven.

Duur en aard van de werkzaamheden
Als vuistregel kun je stellen dat wanneer je meer dan 4 aaneengesloten uren van je werkplek gebruikt maakt, een ergonomische en goedgekeurde ARBO werkplek is aan te raden. Een ergonomische werkplek bestaat uit een bureaustoel en een bureautafel die aan de huidige ARBO normeringen voldoet. Zo dient de bureautafel in hoogte instelbaar te zijn vanaf 62 tot 85cm. Een ergonomische bureaustoel dient niet alleen in hoogte instelbaar te zijn, maar moet aan nog een aantal eisen voldoen. De bureaustoel dient onder meer voorzien te zijn van in hoogte verstelbare armleggers en de zitdiepte moet instelbaar zijn.

Bepaal vooraf je beschikbare budget
De aanschaf van nieuwe kantoormeubelen staat misschien niet boven aan je inventarislijstje en je wilt er ook niet de hoofdprijs voor betalen. Goede kantoormeubelen hoeven echter niet duur te zijn. De INOSmart kantoormeubelen van Inofec zijn zeer voordelig en behoeven slechts een kleine investering. Mocht de aanschaf van nieuwe kantoormeubelen toch een te grote investering zijn, dan kun je natuurlijk overwegen om gefaseerd kantoormeubilair aan te schaffen. Andere mogelijkheden zijn om kantoormeubelen te huren of tweedehands meubilair te kopen.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »

Gratis verzending

in heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden)

Inclusief montage

en installatie

5 jaar garantie

op ons hele assortiment