Gratis verzending
Inclusief montage en installatie
5 jaar garantie
Verpakkingsmateriaal retour

Oefeningen die je achter je bureau kunt doen

  • Geplaatst op
  • Door Redactie
Oefeningen die je achter je bureau kunt doen

Als je een kantoorbaan hebt, is het belangrijk om af en toe te bewegen. We schreven al eens een bericht over hoe je meer kunt bewegen op kantoor, maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om op de werkvloer oefeningen te doen om een beetje in beweging te blijven.

Als je een werkdag van acht uur hebt, zou je 60 procent van de dag moeten zitten, 30 procent moeten staan en 10 procent moeten lopen. Lang niet iedereen haalt dit en zit bijna de hele dag achter de computer, met uitzondering van tripjes naar de koffieautomaat en naar het toilet. Als je dan zo lang achter elkaar zit, is het belangrijk om een juiste bureaustoel te hebben. Pas de hoogte van je stoel aan, zodat je voeten stevig op de grond staan in een hoek van 90 graden. De hoogte van het bureau zou zo hoog moeten zijn dat je onderarmen op het blad leunen. Loop je te weinig op kantoor? Eet je boterhammen dan niet op achter je bureau of in de kantine, maar ga naar buiten met collega’s en neem sowieso de trap!

Oefeningen die je achter je bureau kunt doen

1. Kuitoefening
Zit rechtop en zet beide voeten plat op de grond. Zorg ervoor dat je benen in 90 graden gebogen hebt. Druk je ballen van je voet op de grond en lift je hakken. Span je kuitspieren aan en houd deze positie voor een paar seconden vast. Herhaal dit 5 tot 10 keer en doe dit één à twee keer per dag.

2. Buikspieroefening
Als je achter je bureau zit, kun je af en toe je buik aanspannen. Niemand die het ziet! Wil je een stap verder gaan? Zet weer beide voeten op de grond en zorg dat je je benen 90 graden hebt gebogen. Houd met je handen het zitvlak vast. Span je buikspieren aan en lift je voeten van de vloer. Je knieën breng je richting je borst. Krom je rug een klein beetje en breng je voeten langzaam terug naar de grond. Varieer door op de rand van je stoel te zitten en achterover te leunen. Herhaal deze oefening zo’n 10 keer.

3. Beenoefening
Ga rechtop zitten en buig je knieën 90 graden. Lift en strek één been recht naar voren en houd deze positie vast voor vijf tot tien seconden. Verander van been en herhaal deze oefening 10 tot 15 keer per kant. Gespierde benen? Je zou deze oefening met beide benen tegelijk kunnen uitvoeren.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »

Gratis verzending

in heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden)

Inclusief montage

en installatie

5 jaar garantie

op ons hele assortiment