Gratis bezorging (vanaf €300,-)
Inclusief montage van onze meubels
2 jaar garantie
Verpakkingsmateriaal retour

Juiste werkhouding op kantoor als thuis!

  • Geplaatst op
  • Door Redactie
Juiste werkhouding op kantoor als thuis!

Voorkomen van fysieke gezondheidsklachten op het werk of thuis. Wij geven tips & instructies voor de juiste instellingen van je werkplek met bijhorende ergonomische werkhouding!

Werkhouding op kantoor of thuis

Tijdens je werk op kantoor of wanneer je thuiswerkt, breng je heel wat uren achter de computer door. Dan is het niet alleen belangrijk om comfortabel te zitten, maar ook om verantwoord bezig te zijn. In de meest ergonomische houding natuurlijk! Zo beperk je fysieke klachten zoals last van je nek of overbelasting van je rug.

Waar dien je allemaal rekening mee te houden?

Werkhouding werkplek

Vermijd klachten met de juiste zithouding. Vermoeidheid, ongemak en zelfs pijn kunnen worden veroorzaakt door een slechte zitpositie. Hier 7 stappen om je zithouding te verbeteren.

1. Ogen & Nek

Richt je ogen op de bovenkant van de monitor of er net iets onder.

2. Bovenrug

Steun je bovenrug door rechtop te zitten met je schouders ontspannen.

3. Armen en polsen

Ontspan je armen langs je zijde met de boven- en onderarm in een hoek van 90 garden. Houd je polsen recht met je vingers ontspannen.

4. Onderrug

Zit volledig tegen de rugleuning om ook je onderrug te steunen.

5. Heupen & onderlichaam

Zorg dat je volledig tegen de rugleuning zit.

6. Knieën en onderbenen

Je knieën en benen mogen de stoel niet raken en dienen 90 tot 110 graden van de dijen gericht te zijn.

7. Zithoogte en voeten

Verstel je stoel, zodat je voeten plat op de grond rusten.

thuiswerkplek keukenWerkhouding thuiswerkplek

Het is heel verleidelijk om bijvoorbeeld op de bank met je laptop op schoot je werkzaamheden te doen. Je voelt het al aankomen, dit is niet slim! Even op de bank hangen of een onderuitgezakte houding aannemen is natuurlijk niet erg, maar doe het niet te lang. Eventuele klachten zullen sneller komen. Let op je werkhouding wanneer je langer met de computer gaat werken.

Werkhouding thuis

Een goede houding aannemen achter een laptop of computer is enorm belangrijk. Schuif altijd goed aan bij je werkplek. Voorkom typen met gestrekte armen. Dit geeft een verhoogde spanning in de arm-, schouder- en nekspieren. Zet je scherm op een armlengte afstand. Het beste is dat je recht op je beeldscherm kijkt.

Wanneer je met een laptop werkt, is een extra scherm, toetsenbord en muis een uitkomst. Zo kun je het scherm op de juiste hoogte en afstand zetten, welke het beste bij jouw werkhouding past.

Gratis bezorging (vanaf €300,-)

in heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden)

Inclusief montage

van onze meubels

2 jaar garantie

op ons hele assortiment