Gratis verzending
Inclusief montage en installatie
5 jaar garantie
Verpakkingsmateriaal retour

Do’s en don’ts tijdens de nieuwjaarsborrel op kantoor

  • Geplaatst op
  • Door Redactie
Do’s en don’ts tijdens de nieuwjaarsborrel op kantoor

De nieuwjaarsborrel op kantoor zit er weer bijna aan te komen. Een leuk, informeel evenement om je collega’s op een andere manier te leren kennen, maar wat zijn nu de do’s en don’ts tijdens een nieuwjaarsborrel op kantoor?

Don’t: hele avond over het werk praten

Als je met je collega’s samen op een feestje bent, ben je misschien snel geneigd om over het werk te praten, omdat dit een gemeenschappelijke factor is. Natuurlijk is even babbelen of klagen over het werk niet verkeerd, maar probeer te vermijden dat het de hele avond over het werk gaat. Probeer de persoon naast je te leren kennen en vraag wat hem bezighoudt in het dagelijks leven als hij of zij niet op kantoor is.

Do: praten met andere collega’s

Een nieuwjaarsborrel is de perfecte gelegenheid om eens met andere collega’s te praten. In eerste instantie zal iedereen bij hun vertrouwde clubje gaan staan, maar eigenlijk is het veel leuker om ook eens mensen van andere afdelingen te spreken. Die zie je immers niet zo vaak. Dat is bovendien ook goed voor de team spirit van het bedrijf. Als baas zou je er ook voor kunnen kiezen om een tafelschikking te maken en om het half uur te wisselen van tafel. Zo zit je niet heel de avond bij dezelfde mensen. Mocht een groepje toch niet zo goed klikken, dan kunnen ze na een half uur weer bij anderen gaan zitten.

Do: origineel feest

Een feest met wat hapjes, drankjes, muziek en kletsen rondom een statafel is niet verkeerd, maar het wordt door werknemers altijd gewaardeerd als er tijd en energie is gestoken in een feest. Denk dus ook aan de aankleding, of organiseer bijvoorbeeld een leuk spel om te spelen tijdens de avond. Vorm teams met mensen van verschillende afdelingen, waardoor iedereen ook weer nieuwe mensen leert kennen.

Don’t: te veel drinken

Bij een nieuwjaarsborrel mag de drank gerust vloeien, maar houd wel in het achterhoofd dat je op een werkgerelateerde borrel bent. Je moet je collega’s maandagochtend wel weer gewoon onder ogen durven komen. Een paar alcoholische drankjes nuttigen moet geen probleem zijn, maar het zou vervelend zijn als het uit de hand loopt. Als je nieuw bent: peil even bij anderen hoe nieuwjaarsborrels van kantoor er normaal gesproken aan toegaan. Staat jouw kantoor berucht om de vetste feesten met liters en liters alcohol? Dan weet je wat je te wachten staat! Maar als het bij jouw bedrijf altijd netjes blijft, zou het vervelend zijn als je teveel drinkt en dingen gaat doen waar je later spijt van krijgt. Dat wil je niet!

Do: casual outfit

Kies eens voor een smart casual outfit in plaats van een zakelijke. Afgetrapte sneakers en te korte rokjes en diepe decolletés zijn natuurlijk not done. Het is echter wel leuk om een keer casual gekleed te gaan als iedereen normaal gesproken in pak op kantoor verschijnt. Het is handig als de organisator van de borrel dit even laat weten om verwarring te voorkomen.

Don’t: vertellen dat je een nieuwe baan zoekt

Als je een glaasje op hebt, vertel je dingen die je achteraf misschien beter niet had kunnen vertellen. Ben je van plan om in het nieuwe jaar een nieuwe baan te zoeken? Zeg dit dan zeker niet op de nieuwjaarsborrel. Ieder kantoor heeft wel een roddeltante en voor je het door hebt weet het hele kantoor dat je het bedrijf wil gaan verlaten. En dat is niet wat je wil. Heb het hier dus gewoon niet over.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »

Gratis verzending

in heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden)

Inclusief montage

en installatie

5 jaar garantie

op ons hele assortiment