Winkelwagen
U heeft geen artikelen in uw winkelwagen
Het einde van het jaar nadert en dat betekent dat we binnenkort alweer gaan proosten op een nieuw jaar! Dit zijn de belangrijkste trends op kantoor in 2016!
Smartwatches en andere wearables zijn enorm populair geworden afgelopen jaar en dat gaat in 2016 nog gewoon door. In de gezondheidszorg, logistieke sector en productie-industrie zijn er al verschillende methodes ontwikkeld voor bijvoorbeeld het overdragen van gegevens door middel van wearables. Smartwatches zijn natuurlijk ook erg handig voor op kantoor, want hij geeft je reminders van afspraken en dingen die nog op je to-do-lijstje staan.
Siri en andere persoonlijke assistenten zijn ook erg populair. Ze maken al deel uit van ons privéleven, maar binnenkort vinden ze ook hun weg naar de werkomgeving. Ze kunnen je helpen met het beheer van e-mails en het inplannen van afspraken.
Een belangrijke trend die we gaan zien is het aanbieden van werkplekken op basis van context van de gebruiker. Er wordt bijvoorbeeld rekening gehouden met de locatie, apparaten en tijdstippen. Medewerkers moeten op het juiste moment vanaf het juiste apparaat toegang krijgen tot de goede applicaties, documenten en data, zodat ze sneller kunnen gaan werken. Zo kun je bijvoorbeeld mobiele gebruikers toegang geven tot gevoelige gegevens op basis van hun locatie.
De cloud is onmisbaar in een bedrijf. Alles wordt opgeslagen op de cloud, waardoor je altijd en overal bij bestanden kunt. Waar je ook bent. De cloud moet je dus vooral ‘doen’, maar zorg dan wel dat je weet wat je doet. Het brengt namelijk ook een heleboel complexiteit met zich mee als het gaat om beveiliging.