Gratis verzending
Inclusief montage en installatie
5 jaar garantie
Verpakkingsmateriaal retour

7 tips voor een duurzame kantoorinrichting

  • Geplaatst op
  • Door Redactie
7 tips voor een duurzame kantoorinrichting

Langdurig plezier van je nieuwe kantoormeubelen? Inofec Kantoormeubelen geeft 7 praktische tips voor de aanschaf van een duurzame kantoorinrichting!

Een duurzame kantoorinrichting is de basis van iedere organisatie. Het kantoormeubilair heeft direct invloed op het welzijn van medewerkers. Verouderde kantoormeubels kunnen zowel tot fysieke als mentale klachten bij medewerkers leiden, met alle gevolgen van dien. Bij Inofec Kantoormeubelen begrijpen wij hoe belangrijk een duurzame kantoorinrichting is voor jouw organisatie. Daarom geven we 7 praktische tips voor de aanschaf van nieuw kantoormeubilair.

Duurzaamheid op kantoor

Kantoormeubelen gaan gemiddeld een jaar of 8 mee. Dit betekent echter niet dat je oude kantoormeubilair na 8 jaar versleten is. Soms is het nog in een prima staat, maar voldoet het bijvoorbeeld niet meer aan de huidige arbonormen. Denk bijvoorbeeld aan bureaus die niet in hoogte verstelbaar zijn of bureaustoelen die onvoldoende verstelmogelijkheden hebben.

Ook het nieuwe werken heeft invloed op het kantoormeubilair. Zo is er tegenwoordig veel vraag naar een hybride kantoorinrichting waarbij iedereen zelf kan kiezen in wat voor ruimte met wat voor meubilair hij wil werken naar gelang zijn werkzaamheden.

Daarnaast hebben gezondheidstrends invloed op de kantoorinrichting. Staand werken is daar een voorbeeld van. Door alle aandacht voor de negatieve gevolgen van langdurig zitten, is het zit-sta bureau ineens enorm populair geworden.

Gezondheidstrends als staand werken hebben ook hun invloed op de kantoorinrichting

Tips voor de aanschaf van duurzame meubels

Wie duurzame kantoorinrichting wil aanschaffen, houdt deze 7 tips in het achterhoofd:

  1. Kies voor kantoormeubelen met een minimale levensduur van 5 jaar. Zorg tevens dat deze levensduur gegarandeerd wordt door de fabrikant of verkopende partij. Het zou geen probleem moeten zijn om deze garantie te krijgen.
  2. Wordt het kantoormeubilair intensief gebruikt? Kies dan voor stevige, duurzame meubels.
  3. Kies niet voor zwaardere kantoormeubels dan je eigenlijk nodig hebt. Lichte meubels zijn gemakkelijker te verstellen, verplaatsen of verhuizen dan zwaar kantoormeubilair.
  4. Let op dat onderdelen van het kantoormeubilair de komende 10 jaar nog te bestellen zijn, zodat je niet het hele meubel moet vervangen als er een onderdeel kwijtraakt of kapot gaat. Vraag een garantie op nalevering van onderdelen bij de aankoop van het kantoormeubel om hier zeker van te zijn.
  5. Beperk het aantal varianten van kleuren, soorten en materialen, zodat het nieuwe kantoormeubilair flexibel ingezet kan worden. Denk hierbij aan een afdeling die ineens groeit of krimpt. Het is prettig dat je het kantoormeubilair dan gewoon van of naar een andere afdeling kunt verplaatsen.
  6. Ook inklapbaar of stapelbaar kantoormeubilair is een manier om flexibel met de kantoorinrichting om te gaan. Bovendien zorgt inklapbaar of stapelbaar kantoormeubilair voor efficiënter gebruik van de beschikbare ruimte.
  7. Kies voor bureaustoelen en ander kantoormeubilair met makkelijk te reinigen bekleding. Hierdoor hoef je het kantoormeubel niet direct af te danken wanneer de bekleding vies is geworden.

Beperk het aantal varianten, zodat je makkelijk kunt schuiven in de kantoorinrichting

Duurzame kantoorinrichting van Inofec Kantoormeubelen

Uiteraard denken de medewerkers van Inofec Kantoormeubelen standaard mee over dit soort vraagstukken. Zo ben je er bij ons van gegarandeerd dat je alle afwegingen maakt die bij het kopen van kantoormeubilair komen kijken!

Inofec Kantoormeubelen is al jaren specialist op het gebied van duurzame kantoorinrichting. Wij zijn als eerste op de hoogte van de nieuwste arbonormen en trends op de werkvloer en passen ons assortiment hier direct op aan. Zo weet jij zeker dat je bij ons duurzame kantoorinrichting aanschaft! Neem contact met ons op voor een afspraak voor de aanschaf van uw nieuwe kantoormeubilair!

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »

Gratis verzending

in heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden)

Inclusief montage

en installatie

5 jaar garantie

op ons hele assortiment