Gratis verzending
Inclusief montage en installatie
5 jaar garantie
Verpakkingsmateriaal retour

7 tips om fit te blijven op je werk

  • Geplaatst op
  • Door Redactie
7 tips om fit te blijven op je werk

Heb jij vaak last van een ochtenddip en zit je te geeuwen achter je scherm? Die 5 kopjes koffie helpen je ook niet om fit te worden? Iedereen heeft wel eens zo’n dag dat je maar niet fit wordt. Om deze dag dan toch door te komen en weer fit te worden, heb ik hieronder 7 tips staan.

1. Drink geen koffie, maar water

Geen koffie? Klopt, koffie lijkt je een oppepper te geven, maar dat doet het niet. Je energieniveau daalt als je te weinig vocht inneemt. Een snellere en dus betere oppeper is dat je de koffie laat staan en juist water gaat drinken.

2. Bewegen

Van een hele dag zitten wordt je juist lui. Probeer daarom zoveel mogelijk te bewegen. Neem de trap, of loop naar een collega i.p.v. een mail te sturen of te bellen. Regelmatig een aantal stretchoefeningen doen helpt ook.

3. Geen ‘zware’ lunch

Zit je na de lunch helemaal vol, dan moet je lichaam hard werken. Die energie wordt dan gebruikt om het eten te verteren. Neem bijvoorbeeld een salade of paar gezonde boterhammen. Fruit eten helpt natuurlijk ook.

4. Ga in je pauze naar buiten

Eten achter je beeldscherm is niet goed. Ga even achter je pc vandaan en loop een rondje om het bedrijf. Uit onderzoek blijk dat een wandeling van 10 minuten je energieniveau verhoogt met 2 uur. Zo stroomt er extra zuurstof door je aderen, hersenen en spieren. De wandeling zorgt er ook voor dat de lust om te snoepen wordt verlaagd.

5. Ga even iets anders doen

Doe niet te lang dezelfde werkzaamheden achter elkaar. Maak tussendoor even een praatje met je collega. Dit zorgt ervoor dat je even van het beeldscherm weg bent. Want een hele dag naar je scherm te kijken is niet goed voor je ogen.

6. Gezond tussendoortje

Een energiedip kan ook te maken hebben met de daling van je bloedsuikerspiegel. Dit kan je aanvullen met een koek, maar er zijn genoeg gezondere alternatieven. Neem bijvoorbeeld een stuk fruit.

7. Let op je ademhaling

Door diep in en uit te ademen verhoog je het zuurstofniveau in je lichaam. Je lichaam krijgt hierdoor meer energie. De beste manier van ademhaling is te ademen via de buik en niet via de borst.

Bron: Gezondheidsnet

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »

Gratis verzending

in heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden)

Inclusief montage

en installatie

5 jaar garantie

op ons hele assortiment